نگاهي به هدست هولولنز 2 ؛ جادوي واقعي مايكروسافت (بخش 2)

شما مي توانيد جديدترين اخبار تحليلي شهر نجف آباد را در اين وبلاگ بيابيد

نگاهي به هدست هولولنز 2 ؛ جادوي واقعي مايكروسافت (بخش 2)

۱۴ بازديد

هدست واقعيت افزورده هولولنز 2 ، يك جادوي كاربردي

امروزه ديگر واقعيت افزوده به مانند روياي خيالي نيست. درواقع اين فناوري بخشي است كه توسط گوگل و اپل در گوشي‌هايشان نيز گشترش يافته و بسياري از سازندگان هدست‌ها نظير مجيك ليپ، گام‌هاي اميدواركننده‌اي را در اين زمينه برداشته‌اند. اين شركت‌ها در اين راستا توانسته‌اند هدست‌هايي كه استفاده‌هاي راحت‌تري دارند و تعامل بهتري را با هلوگرام و اشياي ديجيتال به ارمغان مي‌آورند، توليد كنند.

هولولنز اوليه دستگاه و هدست واقعيت مجازي پيشرفته‌اي محسوب مي‌شود. چرا كه از طراحي منحصربه‌فردي در كنار اينكه بي سيم و همچنين بدون هيچ اتصالي بود، پشتيباني مي‌كرد. با اين حساب نسخه دوم اين هدست يعني هولولنز 2 محصولي جديد نيست اما سه ويژگي كليدي دارد كه باعث مي‌شود تا ببينيم كه با يك محصول مدرن و پيشرفته روبه‌رو هستيم. اين سه مورد عبارت‌اند از: رديابي چشم، زاويه ديد وسيع‌تر و رديابي دست بهتر.

همچنين همان‌طور كه در بالا هم اشاره شد بايد استفاده كاربري راحت را نيز به اين ويژگي‌ها اضافه كنيم كه مي‌تواند حتي روي عينك كاربران نيز استفاده شود. گفتني است كه هولولنز 2 با پردازنده موبايل اسنپدراگون 850 كوالكام نيروي پردازشي مورد نياز خود را تامين مي‌كند كه توسط موتور هوش مصنوعي كوالكام نيز همراهي مي‌شود. با اين حساب پردازنده ياد شده جايگزين پردازنده اينتل در نسخه پيشين هولولنز شده است.

طراحي هدست مايكروسافت هولولنز 2 

طراحي جديد ممكن است براي كسي كه قبلا از هدست واقعيت مجازي هولولنز استفاده نكرده است، ساده به نظر برسد. اما براي آن دسته از افرادي كه با هولولنز نسخه پيشين آشنايي دارند، كاهش وزن و اندازه، نكته قابل توجه در اين محصول جديد است. درواقع وزن نسخه پيشين هولولنز مايكروسافت معادل 579 گرم بوده كه در نسخه جديد يعني هولولنز 2 شاهد وزني معادل 566 گرم هستيم، اما همچنان سنگين به نظر مي‌رسد و احساس مي‌شود با امكانات جديدي كه دارد سنگين‌تر از عدد ياد شده باشد. چراكه هولولنز 2 اندكي در بدنه پشتي ضخيم‌تر بوده و حالا با نوار سربند پشت سر هماهنگ شده و به راحتي بر روي سر جاي مي‌گيرد.

اين در حالي است كه هدست در قسمت جلو، اندازه كوچك‌تري دارد. حالا مركز تعادل هدست هولولو لنز جديد اندكي در پشت گوش‌ها قرار مي‌گيرد و به مانند استفاده از يك كلاه بيس بال شبيه‌سازي شده است. اين موضوع همچنين در استفاده از عينك نيز خود را به خوبي نشان مي‌دهد و افراد عينكي نيز به راحتي مي‌توانند از اين هدست استفاده كنند. تنها كافي است اندكي نوار سربند هدست را شل كنند. اين تغيير باعث شده است تا هدست هولو لنز 2 راحت‌تر پوشيده شده و بهتر بر روي سر تنظيم شود. در حقيقت تنظيمات ياد شده آن نيز به مانند تنظيم بند كوله پشتي راحت و آسان خواهد بود.

با همه اين‌ها از نمايشگر اين هدست نيز نبايد غافل شويم. مدل طراحي شده اين صفحه، شفاف است كه اندكي كج به نظر مي‌رسد تا تماس چشمي و ديد بهتري را در انجام كارهاي معمول به مانند محصولات ساير شركت‌هاي همكار توليدكننده هدست واقعيت تركيبي ويندوز به ارمغان آورد. در اين قسمت از مقالات پلازامگ مي‌توانيد درباره واقعيت تركيبي ويندوز نيز اطلاعاتي را كسب كنيد.

 

با اين حساب مي‌توانيم بگوييم ردموندي‌ها در طراحي هولولنز 2 عملكرد موفقيت‌آميزي داشته‌اند و استفاده آن را براي كاربر در شرايط مختلف راحت كرده‌اند. درواقع زماني اسكات استين در تستي كه انجام داد، بيان مي‌كند كه با قرار داشتن هدست بر روي سر به راحتي توانسته لحظه‌اي پيشاني خود را بخاراند و عينكش را تميز كند و دوباره هدست را به حالت عادي بر روي سرش قرار دهد.

سخت افزار هدست واقعيت مجازي هولولنز 2 به خودي خود مانند هولولنز پيشين كامل است و نيازي به نوار اضافه‌تري براي برجاي ماندن روي سر مانند مجيك ليپ وان 2295 دلاري ندارد كه البته هزار دلار هم گران‌تر است اما واقعيت اين است كه مجيك ليپ وان ديد بهتري نيز دارد. و بنابر نظر استين كه آن‌ها را مورد تست قرار داده، كاربرپسندانه‌تر نيز است. اما با اين حساب اين كاربر مي‌گويد نمي‌توانست با عينك از مجيك ليپ وان استفاده كند.

به‌طوري‌كه مجيك ليپ وان لنز سفارشي براي اين دسته از افراد دارد و آن‌ها مي‌بايست آن را مورد استفاده قرار دهند. اين در حالي است كه با استفاده از هدست واقعيت مجازي هولولنز 2 نيازي به برداشتن عينك از روي چشم نيست و مي‌توان به راحتي از اين هدست حتي با داشتن عينك استفاده كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.